Till innehåll på sidan
Till KTH:s startsida

Servicefönster

KTH Print, Citrix-miljön och Evoko Liso-rumspaneler påverkas under torsdagens Servicefönster

Tid: To 2025-11-27 kl 16.00 - 19.00

Exportera till kalender

System/Tjänst:
Matomo - 16:00 - 18:00

KTH-Print/SafeQ-tjänsten - 17:00 - 19:00
Vi uppdaterar just nu säkerhetscertifikatet för SafeQ-tjänsten.
Under arbetet kan vissa funktioner, som webbgränssnitt eller utskriftsköer, vara tillfälligt otillgängliga

Citrix-miljön - 17:00 - 19:00
Vi genomför just nu ett planerat byte av säkerhetscertifikat i hela Citrix-miljön för att upprätthålla hög säkerhet och följa aktuella standarder. Under arbetet kan korta avbrott förekomma vid inloggning eller åtkomst till applikationer. Du behöver inte göra något – tjänsten återgår till normal drift när uppdateringen är klar.

Evoko Liso-rumspaneler (bokningssystem för mötesrum) 17:00-19:00
Under uppdateringsprocessen kan vissa tjänster eller paneler tillfälligt förlora kontakten med servern. Detta är normalt och återställs automatiskt när uppgraderingen är klar. Uppdateringen tar cirka 5–10 minuter per enhet och ingen data går förlorad. Om du upplever problem efter uppgraderingen, starta om panelen.

Vem påverkas: Anställda och studenter

Hur Servicefönstret påverkar dig: Tjänsterna kan vara oåtkomliga under denna tid

Information om Servicefönster